Z badania Mediapanel z grudnia 2024 roku wynika, że liczba internautów w Polsce wynosi 29,7 mln. Sieć daje dostęp do ogromnej liczby odbiorców, wśród których na pewno są osoby zainteresowane Twoją ofertą. Czy jednak internauci kupują online? Według analizy Gemius aż 78% użytkowników kiedykolwiek kupiło coś w sieci. To ważny argument, który przemawia za reklamą w internecie. Na jakie działania postawić, aby pozyskać klienta? Sprawdź 6 sprawdzonych metod.
Sieć oddaje do dyspozycji wiele kanałów, dzięki którym możesz dotrzeć do odbiorców. Nie nastawiaj się z góry, że efekt przyniesie tylko jedna strategia. Owszem, są takie, które osiągają w konkretnych branżach większą skuteczność, ale warto testować różne metody, aby wytypować, która przynosi najlepsze efekty. Wiele na temat różnych działań marketingowych online, a w szczególności o pozycjonowaniu w Google, możesz dowiedzieć się na stronie agencji Smartbees. Sprawdź, czego możesz oczekiwać po poszczególnych działaniach.
Witryny, które zajmują w wynikach Google wysokie pozycje na frazy najlepiej opisujące ich biznes, mogą pozyskiwać duży ruch i klientów. Aby jednak uzyskać widoczność na popularne zapytania, musisz wypozycjonować witrynę. Składa się na to mnóstwo działań, które mają wpływ na pozycje zajmowane przez stronę. Dlaczego warto podjąć ten trud?
Według wspomnianego badania Mediapanel, google.com jest najpopularniejszą stroną w Polsce. W grudniu 2024 roku odwiedziło ją prawie 27,5 mln internautów, czyli ponad 90% wszystkich, którzy korzystają z sieci w Polsce. Dlatego warto dotrzeć do jej użytkowników.
Pozycje zajmowane w wynikach wyszukiwania zależą od wielu czynników, a uzyskanie wysokich wymaga czasu. Aby witryna miała na to szanse, przede wszystkim musisz ją zoptymalizować pod wymagania algorytmu Google. Pierwszym krokiem jest optymalizacja techniczna, która obejmuje m.in. usunięcie błędów związanych z indeksowaniem, wdrożenie szyfrowanego połączenia, zadbanie o responsywność, dodanie mapy serwisu i inne działania.
Konieczna jest również optymalizacja treści. Postaw na content dopracowany pod względem słów kluczowych, ale jednocześnie wartościowy dla użytkownika. Dla każdej treści na stronie ustal frazy, np. za pomocą Senuto, Semstorm czy też Contadu. Dbaj o eksperckość i atrakcyjność treści. Staraj się zatrzymać użytkownika tak, aby spędził na Twojej witrynie jak najwięcej czasu.
Pozyskuj również odnośniki prowadzące do strony. Linki są bardzo ważne, szczególnie w przypadku konkurencyjnych branż. Zdobywaj je z witryn powiązanych tematycznie, wysokiej jakości, z których przy okazji możesz pozyskiwać ruch.
Chcesz dotrzeć do lokalnych odbiorców poprzez wyszukiwarkę? Załóż bezpłatny Profil Firmy w Google. Dzięki niemu Twoja marka może być widoczna w wynikach Google w tzw. trzypaku, który pojawia się dla zapytań lokalnych. Jeśli działalność kierujesz do odbiorców z danej okolicy, to może być znakomity krok. Czy wiesz, że aż 46% zapytań kierowanych do Google ma lokalne intencje? Aby wypozycjonować wizytówkę, musisz podjąć inne działania niż w przypadku strony. Przede wszystkim wypełnij ją, aktualizuj i pozyskuj opinie od klientów. Dodaj produkty i usługi, godziny otwarcia. Pozycjonowanie profilu wymaga czasu, ale docelowo może to być główne źródło ruchu dla Twojego lokalnego biznesu.
Google Ads to najpopularniejszy system reklamowy na świecie. Kiedy wyszukasz daną frazę, najprawdopodobniej na górze wyników zobaczysz reklamy. Zastanawiasz się, czy ktoś je klika? Statystycznie robi to 63% internautów. Ogromnym plusem pozyskiwania klientów za pomocą tego kanału jest to, że możesz ich zdobywać już w dniu, w którym rozpoczniesz kampanię. Google Ads to nie tylko wyniki wyszukiwania, ale również reklama na stronach należących do sieci Google Adsense, w serwisie Youtube i Gmailu.
Przeważnie kampanie rozliczane są za każde kliknięcie albo połączenie telefoniczne. Dzięki temu płacisz wyłącznie za efekt. To, czy Twoja strona przekona internautę do skorzystania z oferty, czy też zrobisz to w czasie rozmowy z nim, zależy do Ciebie.
Google Ads jest bardzo dobrym uzupełnieniem dla pozycjonowania, którego efekt nie jest widoczny z dnia na dzień. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać z reklamy nawet wtedy, kiedy witryna będzie zajmować już oczekiwane pozycje w wynikach organicznych.
W grudniu 2024 roku Facebook odwiedziło ponad 19 mln internautów mieszkających w Polsce. Inne popularne serwisy społecznościowe w naszym kraju to Instagram, TikTok, X (Twitter) czy LinkedIn. Na każdym z nich możesz odpłatnie korzystać z reklamy. We wszystkich znajdziesz systemy reklamowe, dzięki którym dotrzesz z przekazem do bardzo precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Każdy z nich daje inne możliwości, ale zdecydowanie warto przetestować wszystkie, w których widzisz swoją grupę docelową.
Zwróć uwagę, że z poszczególnych serwisów społecznościowych korzystają różni odbiorcy, zainteresowani innymi treściami, mającymi inne cele, dlatego musisz to uwzględnić. Możliwe, że zainteresowanych ofertą znajdziesz w więcej niż jednym serwisie. Dlatego testuj działania, bazując na niewielkim budżecie i na tej podstawie wyciągaj wnioski.
Ten rodzaj działań marketingowych jest jednym z najstarszych, jeśli nie najstarszym. Czy może zatem dalej działać? W 2025 roku liczba użytkowników poczty elektronicznej wynosi ok. 4,5 mld, a 88% z nich sprawdza ją wiele razy dziennie. 39% robi to 3-5 razy. Dziennie wysyłanych jest blisko 400 mld wiadomości. Czy jednak przy takiej skali spamu, z jakim do czynienia mają użytkownicy, e-mail marketing może działać? Zdecydowanie tak.
To działania, które osiągają bardzo wysokie zwroty z inwestycji. Według analizy przeprowadzonej przez Litmus każdy zainwestowany dolar przynosi nawet 36 dolarów zwrotu, a to znakomity wynik.
Bardzo dobre rezultaty może przynieść prowadzenie newslettera. Aby jednak tak było, najpierw musisz zebrać odbiorców, którzy są zainteresowani Twoją ofertą. Pozwól im określić, jakie wiadomości ich interesują - jak często chcą je otrzymywać i czego mają dotyczyć. Dzięki temu zwiększasz szansę na osiągnięcie zadowalającego wyniku.
Niektórzy mylą takie kampanie z rozsyłaniem reklam do przypadkowych odbiorców, którzy nie wyrazili na to zgody. Takie działania to spam, który nie przyniesie pozytywnego efektu. Warto korzystać z e-mail marketingu, ale tylko jeśli reklamę kierujesz do grupy docelowej i osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie takich wiadomości.
Serwisy społecznościowe umożliwiają pozyskiwanie ruchu nie tylko dzięki odpłatnej reklamie. Na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn możesz prowadzić profile firmowe i wykorzystać je do komunikowania się z odbiorcami. Dzięki publikacji atrakcyjnych materiałów możesz dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnie zainteresowanych ofertą.
To jednak nie wszystko. Na Facebooku czy LinkedIn działają grupy, na których aktywnych może być wielu zainteresowanych Twoją branżą. Załóż własną i dołącz do już istniejących. Z niektórych korzystają nawet setki tysięcy użytkowników, co daje potencjał dotarcia do ogromnej liczby odbiorców. Marketing na grupach może przynieść znakomite efekty bez angażowania środków - musisz tylko znaleźć czas na takie działania.
Szukasz pracownika? dodaj ofertę pracy w tym miejscu. kontakt
Krojenie / pakowanie pieczywa, rozkładanie towaru według faktur do koszy na trasy. Praca na zmianie nocnej. Więcej informacji pod numerem telefonu między 7:00 a 15:00.
Piekarnia "Kajzerka" zatrudni na stanowisko: piekarz. Więcej informacji w biurze firmy.
Sprzedam działkę budowlaną osiedle Królów Polskich. Identyfikator działki 060801_1.0003.102/7 Województwo lubelskie Powiat powiat lubartowski Gmina LUBARTÓW Obręb LIPOWA Numer... cena: 240000 zł
Wynajmę lokal 135 m2 w miejscowości Serniki Kolonia 51e 21-107 Serniki w centrum Gminy Możliwość dostosowania lokalu do potrzeb najemcy. Atrakcyjna lokalizacja pod , Gabinet Kosmetyczny,... cena: 4200 zł
Copyright © 2025 • Lubartow24.pl
e-mail: redakcja@lubartow24.pl · tel. 505 80 95 52