Kliknij obserwuj Lubartów24 na Google Wiadomości
Czym jest optymalizacja SEO?
Warto zacząć od przypomnienia lub wyjaśnienia, czym jest Search Engine Optimization. Otóż to szereg technik pozwalających na uzyskanie wyżej wspomnianej wysokiej pozycji rankingowej oraz zbudowanie świadomości marki w sieci. Wykorzystywane są w tym celu działania oparte na przebudowie strony internetowej, aby była ona atrakcyjna nie tylko dla przyszłych klientów, ale i robotów sieciowych. O tego typu elementy dba agencja SEO, a jedną z nich jest iCEA Group, z którą zdecydowanie warto podjąć współpracę.
Czego można oczekiwać od agencji?
Agencja SEO zajmuje się kompleksową optymalizacją witryny i dba o obszar poza nią. Mowa o:
- audycie - szczegółowej analizie witryny, jej mocnych i słabych stron w celu opracowania najbardziej efektywnej strategii widoczności;
- analizie konkurencji - zebraniu danych dotyczących stron o podobnym profilu działalności, aby wyróżnić się na ich tle;
- stworzeniu profilu klientów - określeniu potrzeb oraz zainteresowań odbiorców w celu dopasowania do nich oferty witryny;
- technicznym SEO on-site i off-site - działaniach skupionych na technicznej budowie witryny pod kątem czynników rankingowych oraz jej popularności w sieci;
- link buildingu - zwiększeniu widoczności za pomocą gromadzenia wartościowych backlinków;
- integracji z mediami społecznościowymi - technikach pozwalających na poszerzenie oferty oraz grup odbiorców w celu zwiększenia zaufania brandu;
- content marketingu - tworzeniu wartościowych treści, które pozwolą stworzyć lojalne grono powracających klientów;
- performance SEO - tworzeniu contentu, który będzie chętnie udostępniany przez odbiorców;
- działaniach SEM - opartych na płatnych kanałach komunikacji, głównie reklamie PPC.
Cele tego typu działań mogą być różne i są indywidualnie dopasowywane do klienta, jednak do najczęstszych zalicza się: wzrost widoczności na słowa kluczowe, konwersję, zdobywanie leadów, poprawę autorytetu marki czy powiększenie grona odbiorców.
Jak wygląda dobra firma SEO?
Wybór odpowiednich specjalistów nie jest prosty, zwłaszcza że branża ta cechuje się wysoką konkurencją. Dobra agencja to taka, która sama jest dobrze wypozycjonowana. Z tego względu tak ważnym krokiem jest research. Musisz poszukiwać wśród potencjalnych kandydatów takich elementów, jak:
- jakość;
- zróżnicowana oferta;
- zgodność działań z regulaminem wyszukiwarki;
- dobre opinie oraz komentarze obecnych i byłych klientów;
- pełna opieka nad technicznymi aspektami witryny;
- gwarancja efektów.
Czy tego rodzaju usługi są zarezerwowane wyłącznie dla dużych graczy?
Odpowiedź brzmi: nie. Każdy - od startupu, przez mikroprzedsiębiorstwo, małą i średnią firmę, aż po wielkie korporacje - może skorzystać z oferty SEO. Zakres działań jest dopasowywany do klienta, jego potrzeb oraz budżetu. Pamiętaj także, że nie zawsze musisz decydować się na pełen pakiet, a jedynie wybrać poszczególne elementy.
Jak długo należy czekać na efekty pozycjonowania?
Działania optymalizacyjne są procesem, a nie jednorazowym działaniem. Oznacza to, że na efekty należy poczekać przynajmniej 3-4 miesiące, jednak wszystko zależy od wielkości strony, jej stanu czy wybranej oferty. Może się więc okazać, że proces ten zajmie znacznie więcej. Zdecydowana większość dobrych agencji SEO podpisuje umowę na rok, ponieważ jest to optymalny czas, pozwalający uzyskać długotrwałe efekty.
Wnioski
Teraz już wiesz, czego możesz oczekiwać od współpracy z agencją SEO. Oczywiście jej wybór nie jest łatwy, jednak z pewnością jest to decyzja wiążąca się z naprawdę wysokimi korzyściami. Przede wszystkim oddasz się w ręce specjalistów operujących profesjonalnymi narzędziami i unikniesz trudnych do rozwiązania błędów. Pamiętaj, że w każdej branży najważniejszy jest dobry team.
Nasz system wykrył, że Twoja przeglądarka najprawdopodobniej zablokowała wyświetlenie treści tego artykułu. Prosimy o wyłączenie w swojej przeglądarce dodatków takich jak AdBlock, uBlock itp dla tej strony. Dziękujemy.